Pharma Nordic team.jpgFoto: Pharma Nordic

Møt Pharma Nordic - et av selskapene på scenen under Investormatch 2025

På scenen under Investormatch 20. mai vil flere ambisiøse vekstselskaper pitche for investorer i jakten på kapital og strategiske samarbeid. Et av selskapene som skal presentere er Pharma Nordic – et helseselskap som jobber for å gjøre effektive legemidler for egenbehandling tilgjengelige for folk flest.

Hvem er Pharma Nordic og hvilke utfordringer jobber dere med å løse?
Vi jobber med å oppdage og utvikle medisinske produkter som forbedrer hverdagen og øker livskvaliteten til folk, og sørger for at de blir tilgjengelige for dem som trenger dem, sier Bent Andreassen, CEO i Pharma Nordic.

Dette vil øke folkehelsen og samtidig avlaste et helsevesen under press.

Pharma Nordic består av et team av leger og spesialister som jobber for å gjøre trygge og godkjente legemidler tilgjengelige i det nordiske markedet.
Som et lite land havner Norge ofte sist i køen når nye medisiner lanseres. Vi utfordrer det etablerte og jobber målrettet for å gjøre effektive løsninger tilgjengelige raskere. Egenbehandling hjelper ikke bare den enkelte - det hjelper oss alle, sier Andreassen.

Hvilken type investor ser dere etter og hvorfor?
Vi ser etter investorer som ønsker å gjøre en forskjell med kapitalen sin. Det er ikke nødvendig å ha faglig forståelse - vi driver ikke med forskning på nye molekyler, men med EU-godkjente produkter med dokumentert effekt og kommersielt potensial, forklarer Andreassen.

Pharma Nordic jobber med kvalitetssikring gjennom egne rådgivningsgrupper og søker investorer som forstår verdien i helse som en robust og samfunnsnyttig investeringskategori.

Hvor ønsker dere at selskapet skal være om tre år, og hva må til for å komme dit?
Vi ønsker å være en solid aktør innen egenbehandling i Norden, med sterke produkter innen terapiområder som hud, mage/tarm, smerte, allergi, nesehelse og intimhelse, sier Andreassen.
Samtidig vil vi bidra til bedre nesehelse globalt gjennom vårt eierskap i Proponent nesespray.

For å lykkes må selskapet utvikle sitt nettverk, levere sterke resultater fra dagens portefølje og sikre vekstkapital for å bygge synlighet og videre skalering.